|
Krucjata Morta i Anthaela RPG w najczystszej postaci - sesje, opowiadania, dyskusje
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jack Mort
Mistrz Gry
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostroróg Tower
|
Wysłany: Wto 14:33, 06 Gru 2005 Temat postu: Samouczek |
|
|
Czyli od czego zacząć.
1. Pierwszy krok to oczywiście wszelkie sprawy formalne nie związane z mechaniką gry np.
Imię : Przedskoczek
Gracz : Jack Mort
Klasa : Wojownik
Rasa : Elf
Charakter : Praw. dobry
Bóstwo : Helm
Poziom : 1-wszy
Rozmiar : Średni
Wiek : 390
Płeć : Mężczyzna
Wzrost : 1,62
Waga : 42
Oczy : Zielone
Włosy : Złote
2. Następnie należy wylosować atrybuty, czyli :
S - siłę
Zr - zręczność
Bd - budowa
Int - intelekt
Rzt - roztropność
Cha - charyzma
Losujemy je rzucając 4xk6, po czym odłączamy najniższy rezultat. Dodajemy pozostałe 3 wyniki. Po wylosowaniu sześciu przydzielamy do w.w atrybutów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jack Mort
Mistrz Gry
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostroróg Tower
|
Wysłany: Wto 14:38, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
3. Sprawdzamy cechy rasowe oraz klasowe naszej postaci np.
- elf posiada modyfikator -2 do Budowy, a +2 do Zręczności
- złodziej potrafi korzystać biegle z broni ręcznej, a także posiada specjalną umiejętność Ukradkowy Atak
itp.itd.
4. Rozdzielamy umiejętności szczegółowo opisane w Podręczniku Gracza. Każda klasa ma swoją własną liczbę umiejętności przykładowo złodziej 8+modyfikator z intelektu. Modyfikatory są to swoiste premie, wynikające z wysokości atrybutu. Szczegóły w podręczniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jack Mort
Mistrz Gry
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostroróg Tower
|
Wysłany: Wto 14:45, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
5. Wybieramy atuty. Są to zdolności, które posiada nasza postać np. Finezja w broni powoduje iż możemy zręczniej władać bronią gdy nasza postać jest słabsza fizycznie. Zogniskowanie czaru zwiększa siłę rzucanego przez maga czaru itp. Niektóre atuty mają wymagania jak np. min. siła 14
6. Najprzyjemniejsza część tworzenia postaci mianowicie jej opis. Opsujemy historię bohatera, jego charakter, osobowość, poglądy, wierzenia. Tutaj ogranicza nas tylko własna wyobraźnia...
7. Przychodzi czas na ekwipunek. Każda postać dostaje na początek gry pewną sumę pieniędzy, którą lokuje w przyszłości w ekwipunku. Są tą wszelkie bronie, pancerze, hełmy, ale także przedmioty codziennego użytku takie jak racje żywnościowe, czy plecak.
8. Najnudniejsza część tworzenia postaci - wyliczenia i obliczenia związane z późniejszą walką. Nie będę się tu rozwodził, gdyż od tego jest podręcznik, a jest tego na tyle dużo, iż nie zawarł bym tu dziś wszystkiego. Chodzi generalnie o inicjatywę, rzuty ochronne, klasę pancerza, punkty wytrzymałości itd.
Ogólnie więc proces tworzenia bohatera jest bardzo żmudny i zniechęcający. Po nim jednak zostaje już tylko delektowanie się grą, więc warto go przetrwać Bez podręczników jednak zdziałać się nic niestety nie da...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|